Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Απόφαση Κεντρικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ 25-26 Ιουνίου 2016

Η διεξαγωγή του 2ου Συνεδρίου του αποτελεί το μεγάλο σταθμό για τον ΣΥΡΙΖΑ το επόμενο διάστημα. Οι αποφάσεις του και η οργανωτική ανασυγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να διαμορφώσουν τους όρους ώστε η κοινωνία να αντιληφτεί το συνέδριο, όχι ως μια διαδικασία που αφορά στη διευθέτηση εσωτερικών εκκρεμοτήτων και άρα δεν θα την ενδιαφέρει, αλλά ως μια ανοιχτή διαδικασία με  αριστερό και ριζοσπαστικό προσανατολισμό.   
Ο ρόλος της κοινωνίας είναι καθοριστικός. Η ισχύς του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης πρέπει να βρίσκεται μέσα στην κοινωνία και στους δεσμούς με αυτήν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ στην πορεία προς το Συνέδριο πρέπει να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για μια νέα συνάντηση με τα κοινωνικά κινήματα στη βάση της διεκδίκησης και υπεράσπισης των αλλαγών που έχει ανάγκη η κοινωνία με στόχο την απασχόληση, την αναδιανομή των φορολογικών βαρών, την υπεράσπιση της εργασίας, την καταπολέμηση της διαφθοράς, την επέκταση και τη δημιουργία δομών και θεσμών κοινωνικής αλληλεγγύης ώστε να καταφέρουμε την ανασυγκρότηση ενός νέου κοινωνικού κράτους δικαίου και αλληλέγγυου.
Είναι ανάγκη πλέον να μεταβούμε από τη γενική πολιτική εξαγγελία σε συγκεκριμένο οδικό χάρτη πολιτικών πρωτοβουλιών.
Η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης μας παρέχει πολύτιμα συμπεράσματα για τις μάχες που έχουμε να δώσουμε από εδώ και πέρα. Είναι φανερό ότι οι εκβιασμοί θα
συνεχιστούν από την πλευρά των δανειστών σε μια προσπάθεια να μετατοπιστεί αρνητικά το αρχικό πλαίσιο της συμφωνίας. Επίσης παραμένει ενεργός ο στόχος της ανατροπής της κυβέρνησης από τη μεριά των νεοφιλελεύθερων δυνάμεων εντός και εκτός της χώρας.  Η νέα μεγάλη μάχη που έχει να δώσει η κυβέρνηση αφορά στην ουσιαστική επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Η ανάκαμψη της Ελλάδας δεν μπορεί να στηριχτεί στη συντριβή των δυνάμεων της εργασίας,  όπως οραματίζονται η ΝΔ και ο Μητσοτάκης, αλλά στην ουσιαστική προστασία τους και στην κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Η απόφαση για ένα δεσμευτικό οδικό χάρτη για την αναδιάρθρωση του χρέους αποτελεί το μεγαλύτερο κέρδος της ελληνικής πλευράς, που επιτρέπει την αισιοδοξία για αλλαγή σελίδας στην οικονομία και την κοινωνία.  Αποφασίστηκε να επανεξεταστεί το ελληνικό χρέος από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς με τρόπο αντικειμενικό και δεσμευτικό, και ότι οι συνολικές δαπάνες για την εξυπηρέτηση του χρέους δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ ετησίως, δηλαδή λιγότεροι πόροι για εξυπηρέτηση χρέους και περισσότεροι για κοινωνικό κράτος και ανάπτυξη.
 Την ίδια στιγμή, δεν παραγνωρίζουμε τις υφεσιακές επιπτώσεις των νέων μέτρων και την προσπάθεια που πρέπει να γίνει ώστε να μειωθούν αυτές και να προστατευτούν οι αδύναμοι συμπολίτες μας. Το όραμα για μια δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη πρέπει να γίνει πραγματικότητα, παράλληλα με την υλοποίηση ενός παράλληλου προγράμματος που δεν εγκλωβίζει την άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της συμφωνίας.
Η ανάλυσή μας θα είναι ελλιπής αν δεν συμπεριλάβει  την οικονομική κρίση, αλλά και την πολιτική κρίση της Ε.Ε. που εκδηλώνεται σε πολλά και διαφορετικά πεδία ταυτόχρονα - το Προσφυγικό, το Brexit, οι κοινωνικές αντιδράσεις,  η άνοδος της ακροδεξιάς - διαμορφώνοντας ένα ρευστό πολιτικό πεδίο, όπου η παρέμβαση των αριστερών και προοδευτικών δυνάμεων, των κοινωνικών κινημάτων και των ευρωπαϊκών λαών αποκτούν νέα χαρακτηριστικά και νέα σημασία.
Η ψήφος υπέρ του Brexit στις 23/6/2016 αποτελεί ισχυρό πλήγμα στη διαδικασία ευρωπαϊκής ενοποίησης, όχι όμως έκπληξη. Αντίθετα, είναι απότοκος μιας διαδικασίας που έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα με την έλευση και επικράτηση του νεοφιλελευθερισμού στην Ευρώπη και διεθνώς. Τη διαδικασία αυτή επιτάχυνε η κρίση των τελευταίων ετών και ο αυξανόμενος οικονομικός και πολιτικός αυταρχισμός της ευρωπαϊκής ηγεσίας κατά την αντιμετώπισή της. 
Η απόφαση του βρετανικού λαού αντανακλά την διαρκώς αυξανόμενη αμφισβήτηση στους θεσμούς και στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το κραυγαλέο έλλειμμα δημοκρατίας και η λήψη των αποφάσεων από τεχνοκρατικούς θεσμούς χωρίς καμία δημοκρατική νομιμοποίηση και λογοδοσία, η κυριαρχία του νεοφιλελεύθερου υποδείγματος με την εμμονή στην εφαρμογή πολιτικών λιτότητας και την απαξίωση της αλληλεγγύης τροφοδοτούν τον λαϊκιστικό εθνικισμό  της ακροδεξιάς.
Για την Αριστερά, η εθνική αναδίπλωση δεν είναι η λύση. Αυτό που χρειάζονται οι ευρωπαϊκοί λαοί σήμερα είναι μια κοινωνικά δίκαιη και αλληλέγγυα Ευρώπη. Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, υπάρχει η ανάγκη ριζοσπαστικών αλλαγών στην αρχιτεκτονική και τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να καταστεί περισσότερο δημοκρατική και κοινωνική.
Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία μιας μεγάλης προοδευτικής συμμαχίας, για να ξαναβρεί η Ευρωπαϊκή Ένωση τις αξίες του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα και της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και των ανοιχτών συνόρων.  Οι αξίες αυτές μετουσιώνονται στο σεβασμό στη διαφορετικότητα, στην δικαιοσύνη και στην αλληλεγγύη. Επομένως ο ΣΥΡΙΖΑ, στο πλαίσιο του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, καλείται να αναλάβει την πρωτοβουλία της ενεργοποίησης των ευρωπαϊκών προοδευτικών δυνάμεων σε αυτή την κατεύθυνση.

Κόμμα
Η ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, δανειακών δεσμεύσεων, προσφυγικού προβλήματος και έχοντας απέναντι όλο το σύστημα διαπλοκής και τα πολιτικά κόμματα που τη στηρίζουν πρόκειται για μια πρωτόγνωρη πορεία για το ΣΥΡΙΖΑ όπου δεν υπάρχει διαμορφωμένο πρότυπο.
Το κόμμα όλη αυτή την περίοδο δεδομένης και της αποχώρησης στελεχών και μελών του έπρεπε:
-          Να συγκροτηθεί σε όλα τα επίπεδα (Ν.Ε. – Ο.Μ. – Τμήματα). Ήταν μια δύσκολη και πρωτόγνωρη προσπάθεια γιατί η αποδυνάμωση του σε στελεχικό δυναμικό ήταν διπλή (κυβέρνηση – αποχώρηση).
-          Να στηρίξει τις πολιτικές επιλογές μέσα στην κοινωνία.
-          Να πάρει πολιτικές πρωτοβουλίες και να αρθρώσει πολιτικό λόγο για ζητήματα πέραν των κυβερνητικών επιλογών.
-          Να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης.
-          Να βοηθήσει και να παρέμβει με θετικό τρόπο στη διαμόρφωση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών.
Η προσπάθεια αυτή που έγινε μέχρι σήμερα έχει θετικό πρόσημο.
Στηρίχτηκε στη συλλογική λειτουργία και στήριξη του κοινού πολιτικού σχεδίου. Καλύφθηκε με αυτό τον τρόπο η αποχώρηση μέρους στελεχών και μελών του κόμματος που όμως λειτουργώντας ως κόμμα μέσα στο κόμμα με διαφορετικό πολιτικό σχέδιο διαμόρφωναν παραλυτικές καταστάσεις στη λειτουργία του κόμματος.
Τα τμήματα του κόμματος μετά την ανασυγκρότηση τους από τον τρόπο λειτουργίας τους διαμόρφωσαν ένα πλαίσιο από θετικά και αρνητικά στοιχεία που πρέπει ν’ αξιοποιηθούν στη πορεία προς το Συνέδριο.
Όπου υπήρξε συλλογική λειτουργία τμήματος – ΕΠΕΚΕ – κυβέρνησης το αποτέλεσμα ήταν θετικό στην επεξεργασία των θέσεων. Επίσης πολλές φορές τα τμήματα με τη συμβολή τους κατάφεραν να τροφοδοτήσουν την κυβέρνηση με προτάσεις που έδιναν λύσεις σε προβλήματα που δημιουργούντο.
Η προσπάθεια αυτή δεν ήταν εύκολη ούτε δεδομένη. Χρειάστηκε υπομονή και επιμονή, ώστε να διαμορφωθεί συλλογικός τρόπος λειτουργίας.
Αναδείχτηκαν βέβαια και προβλήματα. α) που έχουν να κάνουν με τον τρόπο συγκρότησης των Τμημάτων από τις καταστατικές προβλέψεις. β) Την αμφισβήτηση της συλλογικής λειτουργίας τμημάτων – ΕΠΕΚΕ – Κυβέρνησης.
γ) την αδυναμία να καταφέρουν να διαμορφώσουν την δική τους θεωρητική επεξεργασία και πολιτική πρόταση που θα ήταν οι παράλληλες δράσεις κόμματος και κυβέρνησης.
Το κόμμα την επόμενη περίοδο και μετά το Συνέδριο οφείλει τα αιτήματα και τα μηνύματα που προκύπτουν από την κοινωνία και τα κινήματα να τα επεξεργάζεται, ώστε να καταθέσει ένα συνολικό πρόγραμμα που δεν θα ταυτίζεται με αυτό της κυβέρνησης και θα δίνει όραμα και προοπτική στην προσπάθεια μας για το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας.
Τα μέλη του κόμματος όλη αυτή την περίοδο παρά τα θετικά στοιχεία της δράσης του κόμματος βρέθηκαν σε στιγμές παθητικής αμηχανίας, εξαιτίας των επιπτώσεων των λειτουργικών αδυναμιών του κόμματος γρήγορα και με επάρκεια να εξηγήσει την επιλογή του αναγκαστικού συμβιβασμού, της συστηματικής καταστροφικής προπαγάνδας από τα συστημικά ΜΜΕ, της έλλειψης επικοινωνιακής στρατηγικής για την ανάδειξη όλων των θετικών μέτρων που πήρε η κυβέρνηση για την προστασία όσων κοινωνικών στρωμάτων είχαν πληγεί περισσότερο από τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων καθώς και από την ανεπαρκή παρουσία ορισμένων στελεχών στα ΜΜΕ.
Τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ και οι οργανώσεις του όχι βέβαια πάντα με την ίδια επάρκεια, κινητοποιήθηκαν, απευθύνθηκαν στον κόσμο, μέσα από συγκεντρώσεις και περιοδείες ακόμα και κατά τη διάρκεια των κοινωνικών κινητοποιήσεων.
Η προσπάθεια που έγινε με σχέδιο από τις δυνάμεις που θα ήθελαν το ΣΥΡΙΖΑ αριστερή παρένθεση, αλλά πολλές φορές και από κόμματα της Αριστεράς να μην γίνουν εκδηλώσεις του έπεσαν στο κενό και εκτέθηκαν οι εμπνευστές τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι και παραμένει η δύναμη της ριζοσπαστικής Αριστεράς που με ειλικρίνεια απευθύνεται στην κοινωνία και μαζί της δεν θα επιτρέψει να αναβιώσει το παλιό, σάπιο και διεφθαρμένο οικονομικό και πολιτικό σύστημα.
Σημαντική ήταν η συμβολή του κόμματος την περίοδο που συζητείτο το ασφαλιστικό στη συλλογική προσπάθεια που έγινε με το Υπουργείο για τη διαμόρφωση της πρότασης για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση.
Το κόμμα μας και η Νεολαία βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στη μάχη για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης προσπαθώντας να εμπνεύσουν για συμμετοχή όλη την κοινωνία που συμμερίζεται τις αξίες της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης, της ειρήνης και της δημοκρατίας. Οι συντρόφισσες και οι σύντροφοι του κόμματος και της  Νεολαίας που συμμετέχουν στον αγώνα αυτό κράτησαν ψηλά τη σημαία της Αριστεράς της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς, συχνά δεχόμενοι ανοίκειες επιθέσεις και πυρά από απροσδόκητους «αντιπάλους».
Η πολιτική πλειοψηφία και ηγεσία της ΕΕ φέρει ακέραια την ευθύνη για την απουσία μιας γνήσιας, προοδευτικής ευρωπαϊκής πολιτικής αλληλεγγύης και συνευθύνης, έχοντας επιτρέψει σε μια σειρά από ακραία συντηρητικές κυβερνήσεις, και εθνικιστικές δυνάμεις να καταπατούν κάθε έννοια διεθνών συνθηκών και ευρωπαϊκών συμφωνιών.
Έχουμε, ασφαλώς, επίγνωση, τόσο των συσχετισμών δυνάμεων στο πλαίσιο της Ε.Ε., όσο και των πολλαπλών πιέσεων που δέχεται η χώρα μας και η κυβέρνηση, ως προς τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης.
Το αποτύπωμα αυτών των δυσμενών συσχετισμών δύναμης είναι, άλλωστε, ευκρινές στην πρόσφατη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας της οποίας η εφαρμογή συναντά δυσκολίες λόγω της άρνησης κρατών μελών της Ε.Ε. να αναλάβουν το μέρος της ευθύνης που τους αναλογεί στην μετεγκατάσταση προσφύγων.
Κομβικό ζήτημα για εμάς παραμένει η δυνατότητα μιας ενιαίας αντιμετώπισης της προσφυγικής κρίσης και της οργανωμένης επανεγκατάστασης προσφύγων από την Τουρκία και παράλληλα η μετεγκατάσταση τους από την Ελλάδα σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Προκειμένου να γίνει αυτό κατορθωτό χρειάζεται να κατοχυρωθούν στην πράξη τα δικαιώματα των προσφύγων όπως αυτά προβλέπονται από τις διεθνείς συμβάσεις τη συνθήκη της Γενεύης και το προσφυγικό δίκαιο.
Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό περιβάλλον ο ΣΥΡΙΖΑ, ασπαζόμενος τις εύλογες ανησυχίες της κοινωνίας των πολιτών, θα συνεχίσει να υπερασπίζεται το ευρωπαϊκό κεκτημένο και να έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη λογική της Ευρώπης φρούριο.
Η προσφυγική κρίση δεν τελείωσε. Μεγάλος αριθμός προσφύγων θα παραμείνει στη χώρα μας. Οι υπηρεσίες που παρέχουν, το κράτος και οι εθελοντές για τη διατροφή, την υγεία, τον πολιτισμό και ιδιαίτερα τη φροντίδα των παιδιών πρέπει να ενισχυθεί και να γίνει πιο αποτελεσματικός.

Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ
Η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης με τη συμφωνία του Αυγούστου επηρέασε αρνητικά τη νεολαία. Μετά τη διάσπαση και τη διάλυση των Οργάνων της πραγματοποιήθηκε η 2η Πανελλαδική Συνδιάσκεψη και προχώρησε η οργανωτική και πολιτική ανασυγκρότηση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα η οργάνωση Νεολαίας κατάφερε να επανασυστήσει τον οργανωτικό της ιστό, να ξεκινήσει τα πρώτα βήματα παρέμβασής της στους χώρους νεολαίας, σε σχολεία, ΑΕΙ και γειτονιές, εξέδωσε το περιοδικό της, οργάνωσε νέα μέλη και είχε παρέμβαση στα κέντρα φιλοξενίας και στις δράσεις αλληλεγγύης για τους πρόσφυγές. Το πρόσφατο μαθητικό Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαθητών και ανέδειξε ότι η σχέση με τα πραγματικά προβλήματα και τις αγωνίες που έχει η νέα γενιά είναι αυτή που σφυρηλατεί δεσμούς, διαμορφώνει όρους συλλογικού αγώνα και οραματικής προοπτικής. Απ’ όλα τα παραπάνω προκύπτει πως τους τελευταίους μήνες η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Το κάμπινγκ της Νεολαίας και η εγκατάστασή  της στα νέα γραφεία που φιλοδοξεί να αποτελέσουν στέκι της νέας γενιάς είναι τα βήματα της νέας περιόδου στην κατεύθυνση της συγκρότησης μιας μαζικής και παρεμβατικής Νεολαίας.

ΑΙΧΜΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Εργασιακά
Η Ελλάδα δε χρειάζεται περαιτέρω απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, χρειάζεται υποστήριξη και προστασία της εργασίας και αναβάθμιση του πλαισίου, ώστε να γίνει εργασιακά μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα.
Ζητούμενο παραμένει η ανατροπή της σημερινής εικόνας απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων. Η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η καταπολέμηση της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας (μαύρη – ανασφάλιστη εργασία) έχει ιδιαίτερη σημασία και για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.
Οφείλουμε από τώρα να πάρουμε μια σειρά από πολιτικά και οργανωτικά μέτρα που θα μας επιτρέψουν να δώσουμε την μάχη των εργασιακών με την μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική συσπείρωση. Χρειαζόμαστε τόσο την συνολική τεκμηρίωση της πολιτικής μας πρότασης όσο και μια σειρά από πολύμορφες δημόσιες πρωτοβουλίες που οφείλουν να απασχολήσουν το σύνολο των οργανώσεων του κόμματος. Κρίνεται απαραίτητη ειδική συνεδρίαση της πολιτικής γραμματείας για τη διαμόρφωση της πρότασής μας και του οργανωτικού γραφείου για τον περαιτέρω σχεδιασμό των δράσεων μας.  Σε αυτή τη μάχη κινητοποίηση των εργαζομένων αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο της προσπάθειας επαναθεμελίωσης βασικών εργασιακών δικαιωμάτων. Οφείλουμε να κάνουμε ξεκάθαρο ότι όχι μόνο καλωσορίζαμε κινητοποιήσεις των εργαζομένων απέναντι στις νεοφιλελεύθερες απαιτήσεις θεσμών και εργοδοσίας, αλλά θα δώσουμε το σύνολο των δυνάμεων μας για την επιτυχή έκβαση τους.     

Κοινωνική και αλληλέγγυα Οικονομία
Η κοινωνική και αλληλεγγύη οικονομία αποτελεί βασικό εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας και αντιμετωπίζει παράλληλα το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της νεολαίας σήμερα, την ανεργία, εισάγοντας ταυτόχρονα τη δημοκρατία στην οργάνωση της παραγωγής επιδρώντας με τον τρόπο αυτό και στην οργάνωση της ίδιας της κοινωνίας.
Το μοντέλο της οικονομικής διακυβέρνησης μέχρι σήμερα στηρίζεται στο δημόσιο και ιδιωτικό πυλώνα. Η κοινωνική οικονομία, ενώ στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες συνεισφέρει κατά μέσο όρο 22% στο ΑΕΠ στην Ελλάδα συνεισφέρει περίπου 2%.
Πρέπει να υπάρξει θεσμική παρέμβαση της κυβέρνησης ώστε η κοινωνική οικονομία να είναι προτεραιότητα στην παραγωγική διαδικασία. Σήμερα είναι διάσπαρτες αρμοδιότητες σε πολλά υπουργεία. Προτείνεται να δημιουργηθεί δομή στη κυβέρνηση που θα τα αναλάβει όλα.
Κόμμα και κυβέρνηση από κοινού πρέπει να βοηθήσουν στην ενεργοποίηση της κοινωνίας με ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο πεδίο.

TTIP
Ο ΣΥΡΙΖΑ την επόμενη περίοδο και με όριο τον Οκτώβρη πρέπει να πρωτοστατήσει στη δημιουργία ισχυρού κινήματος πίεσης ενάντια στην TTIP. Πρέπει ν’ ανοίξει η συζήτηση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για όλες τις πτυχές που μέχρι σήμερα συζητούνται χωρίς κανείς να γνωρίζει. Πρόκειται για μια συμφωνία που θα σφραγίσει τα επόμενα χρόνια και συνιστά απειλή για τη δημοκρατία σε τοπικό επίπεδο και πλήττει καίρια την ελευθερία λήψης αποφάσεων όταν αυτή λειτουργεί ως εμπόδιο στην κερδοφορία μεγάλων επιχειρήσεων.

Θεσμικά – Συνταγματική αναθεώρηση και εκλογικός νόμος
Η χρεοκοπία της χώρας το 2010 και η εισαγωγή της σε καθεστώς στενής οικονομικής επιτροπείας με όλες τις καταστροφικές για την ελληνική κοινωνία συνέπειες δεν ήταν απλά το αποτέλεσμα μιας εκτόξευσης των ελλειμμάτων. Το ζήτημα δεν ήταν και δεν είναι μόνο ότι το χρέος έγινε απολύτως μη διαχειρίσιμο. Ήταν και εξακολουθεί να είναι μια βαθιά δομική κρίση πλαισίου αρχών και αξιών, που αντανακλά σε όλες της πτυχές της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής οργάνωσης της χώρας.
Όλες οι πτυχές της κοινωνικής και πολιτικής καθημερινότητας διαβρώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από έναν νεοσυντηρητισμό, είναι επομένως σαφές ότι δεν είναι μόνο στο πεδίο της οικονομικής πολιτικής που απαιτούνται προοδευτικές αλλαγές.
Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής. Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να αφήσει αποτύπωμα διεκδίκησης μεγάλων αλλαγών στο κράτος, στο πολιτικό σύστημα, στους θεσμούς, γιατί δεν θέλουμε να γίνουμε κομμάτι του παλιού. Είναι ανάγκη να περιγράψουμε το καινούριο που πρέπει να έρθει, έχοντας αποσαφηνίσει το πως έχει μέχρι σήμερα επιδράσει η οικονομική κρίση στην κοινωνία και το πολιτικό σύστημα.
Η χώρα έχει ανάγκη από βαθιές δημοκρατικές τομές. Ο εκδημοκρατισμός του πολιτικού συστήματος, η ουσιαστική κατοχύρωση της λαϊκής κυριαρχίας,  η επανεκκίνηση του ελληνικού κράτους δημιουργούν το πλαίσιο για μια νέα μεταπολίτευση. Προς την κατεύθυνση αυτή, η  Κ.Ε. προτείνει: α) την αλλαγή του εκλογικού νόμου με την καθιέρωση συστήματος απλής αναλογικής, που θα διασφαλίζει την ελεύθερη και ανόθευτη έκφραση της λαϊκής βούλησης, β) το άνοιγμα μιας πλατιάς διαδικασίας διαλόγου για την επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση, με στόχο ένα νέο Σύνταγμα και με ορίζοντα το 2021.
Αν αυτό που καλείται να κάνει από εδώ και πέρα με μεγάλη έμφαση η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων και των παθογενειών που ταλαιπωρούν την καθημερινότητα του πολίτη, δουλειά του κόμματος, δική μας υπόθεση είναι να αφουγκραστούμε την κοινωνία να συνεχίσουμε και να εντείνουμε την επαφή μαζί της.
Είναι ήδη σε εξέλιξη πανελλαδική εξόρμηση του κόμματος με συγκεντρώσεις και συναντήσεις με φορείς, η οποία και θα ενταθεί το επόμενο διάστημα στο δρόμο για το Συνέδριο, με στόχο τη μεγαλύτερη απεύθυνση και γείωση του στην κοινωνία.
Καλούμαστε να βρούμε τον ουσιαστικό δρόμο συμπόρευσης με τους πολίτες εκείνους τα συμφέροντα των οποίων εκπροσωπούμε, τους νέους, τα λαϊκά στρώματα, τους ανέργους, τους ενεργούς πολίτες.
Οφείλουμε λοιπόν να αναλάβουμε στην πορεία προς το Συνέδριο την πρωτοβουλία και να θέσουμε στόχο τη συγκρότηση του αριστερού πόλου που θα φέρει τη δημοκρατική εμβάθυνση, την αλλαγή του παραγωγικού προτύπου, τη ρήξη με τις παθογένειες και τη θεμελίωση των δικαιωμάτων και ελευθεριών. 

Στην πορεία προς το Συνέδριο που τυπικά ξεκινά με την απόφαση της Κ.Ε. και στα πλαίσια του προσυνεδριακού διαλόγου προτείνεται να προχωρήσουμε:
1.      Στη δημιουργία  Επιτροπής στήριξης του ΣΥΡΙΖΑ με συμμετοχή από το χώρο της εργασίας, των ανέργων, της αυτοδιοίκησης, του πολιτισμού, των επιμελητηρίων.
2.      Επιτροπών στήριξης σε επίπεδο Νομού.
3.      Επιτροπών Στήριξης θεματικού χαρακτήρα. π.χ. μικρομεσαίοι, αγρότες, εργάτες κ.λ.π.
4.      Χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας εγγραφής νέων μελών. 
5.      Η παρουσίαση των θέσεων του κόμματος να γίνεται σε ανοιχτές συνελεύσεις των οργανώσεων.
6.      Να πραγματοποιηθούν 13 αναπτυξιακά συνέδρια.           
Σ’ αυτά τα συνέδρια να κατατεθεί από την κυβέρνηση, σε συνεργασία με το κόμμα η πρόταση μας για την ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.